Sisällön tarjoaa Blogger.

Mitä on aito ystävyys?

Jokaisella on varmasti erilainen näkemys siitä mitä se oikea ja aito ystävyys on. Näin Ystävänpäivän kunniaksi halusin tulla selventämään teille mitä se on minulle. Funtsimaan tätä aihetta, joka itse asiassa on pyörinyt koko menneen vuoden 2016 mun mielessä. Itse arkailen käyttää sanaa ystävä kenestä tahansa henkilöstä, sillä mulle se on aika iso juttu, kaveri on kaveri ja se on se lievempi juttu.

Viime vuonna nämä jutut oli mulle melko ajankohtaisia ja aikamoisia vastoinkäymisiä koin myös ystävyyden rintamalla. Multa lähti kuitenkin kourallinen kavereita ja muutama ystävä viime vuonna. Mullahan on ollut ystäviä läpi elämän, itse asiassa ne ovat tulleet ja menneet. Esimerkiksi lapsuudenystäviä mulla ei ole lainkaan jäljellä. Okei, onko ne kuitenkaa sitten loppujen lopuksi olleet niitä oikeita ystäviä. Mitä ystävyys on? Haluan tosiaan kertoa teille, millainen aito ystävä minun mielestäni on.

tulips

Ystävä on luotettava
Luottamus, tarvitsisiko tähän muuta edes sanoa. Vannotko pitäväsi salaisuuden? Jos vannot, pidä se. Kyse on ihan kaikesta, vaikka kyseessä olisi pienikin salaisuus. Tähän katergoriaan voisin myös heittää sen selkään puukotuksen. Jos joku puukottaa selkään, siihen menee se luottamus ainakin omalta osalta heti.

♥ Ystäyys ei katso välimatkaa/yhteydenpitoa
Välimatkasta tai huonosta yhteydenpidosta huolimatta tiedät että hän on siellä. Vaikka sitten pistäisit viestiä tai näkisit häntä puolen vuoden päästä niin se juttu jatkuu siitä mihin se on jäänytkin. Jos joku ei ymmärrä sitä, että mitä vanhemmaksi tullaan niin sitä ei niin tiheästi välttämättä pidä yhteyttä. On parisuhteita, perhe, muuta härdelliä elämässä niin se yhteydenpito saattaa jäädä heikommalle. Se on karu fakta.
Tietty on niitäkin sydänystäviä jotka soittelee toisilleen lähes päivittäin, mutta mä oon nähnyt niitä vaan elokuvissa. Jos sinulla lukija on sellainen, niin pidä siitä kiinni. Mä itse olen välillä todella huono pitämään yhteyttä, mutta onneksi ympärilläni on ihmisiä jotka tajuavat sen ja siitä huolimatta eivät jätä minua yksin.

♥ Ystävä ei tuomitse
Teit sitten minkä tahansa virheen, niin hän ei tuomitse. Jokainen elämässään tekee virheitä, niin hyviä kun huonojakin. Niistä ihminen oppii. Ystäväsi seisoo rinnallasi, on tukena, oli virhe sitten kuinka iso tahansa. Tsemppaa siihen että nokka kohti tulevaisuutta, auttaa avaamaan solmut, ratkoo ja miettii niitä kanssasi sekä muistuttaa myöhemmin että menneet on menneitä.

aito ystävyys

♥ Ystävä on puolueeton
Tämä on todella todella hankala kohta selittää, joten ehkä helpompi on että selitän sen ehkäpä melko henkilökohtaisella tavalla. Mokasin, mokasin erään ihmisen kanssa ja meillä oli sama ystäväpiiri. Osa jätti, mutta muutama jäi. Olen kiitollinen niille, jotka jäi. Muutama tajusi sen että asia oli minun ja tämän henkilön välinen ja sen että elämä on, eikä sen vuoksi lähtenyt menemään. Tämä kohta saattaa hieman kulkea käsikädessä tuon edellisen ei tuomitse- kohdan kanssa.

♥ Ystävä puolustaa
Esimerkiksi Puhuuko joku seläntakana pahasti, arvostelevasti tai suoraan sanottuna paskaa? Kyllä, mutta jos ystäväsi on läsnä silloin kun joku jauhaa, niin hän puolustaa. Ei tietty tavitse lähteä nyrkkitappeluun mutta jokainen varmasti osaa sanoin kertoa onko se jauhanta välttämätöntä ja kannattaako sitä jatkaa. Jokainen meistä on erilainen ja yleensä törmääkin tyyppeihin jotka ei vissiin oikein tajua sitä - tunnustan, en minäkään joskus ymmärtänyt ja saatoin syyllistyä tähän. Kyllähän me ollaan erilaisia, kuka sitä lähtee kieltämään. Yleensä itse paskan jauhajan kannattaisi mielestäni katsoa peiliin ja kelata omaa elämäänsä, tekemisiänsä ja niin edelleen.

♥ Ystävä ei kanna kaunaa
Ihmiset muuttuvat, menneisyydessä on mokailtu, elämässä tulee väärinkäsityksiä ja tehtyä muita virheitä sun muita puolin jos toisin. Jos jotkut eivät tajua sitä ja vatvotaan vuosien takaisia juttuja - joista ehkä joskus on jo puhuttukin asiat läpi - niin onpahan kumma. No mutta karusti sanottuna, sellaisen tyypin voi mielellään pudottaa pois matkasta.

tulpaanit

Millainen on teidän mielestänne aitoa ystävyyttä?
Oikein kaunista Ystävänpäivää jokaiselle ♥



Ei kommentteja