Sisällön tarjoaa Blogger.

Vuoden 2017 tavoitteet

Mä en ole tainnut muutamaan vuoteen julkaista blogissa mitään tavoitteita tai uudenvuodenlupauksia. Lupauksiahan mä en ole moneen vuoteen tehnyt, koska se vie mielestäni jotenkin sen hetkessä elämisen fiiliksen pois. Joskus vuosia sitten tosiaan tavoitteena oli muistaa elää hetkessä, sen mä viime vuonna opin ja yritän pitää siitä myös kiinni. Mutta että joka vuosi perus tavoitteita jokaisella on ollut lähinnä herkkulakko, tipaton tammikuu, salilla juoksu, elämäntaparemonttia ja mitä näitä nyt aina lukee. Niistä osa kumoutuu varmasti vuoden kuluessa ja niihin en itse lähtisi.

Tässä nyt muutama tavoite joihin haluan panostaa tänä vuonna.

uuden vuoden tavoitteet

Enemmän ulkoilua. Miksi se on niin haastavaa lähteä sinne pihalle? Siitä kun tulee aina niin hyvä olo kun siellä käy. Kesällähän sitä ulkoilee tuplasti enemmän, mutta kun pakkanen kiristyy niin tämä liha ei liiku mihinkään koska siellä on olevinaan liian kylmä. Kunnolla kun pukee päälle niin ei siellä kylmä tule!

Haluan panostaa enemmän ruokavaliooni. En halua rueta tekemään mitään elämäntaparemonttia, alkaa herkkulakkoon tai muuhun sellaiseen. Ajattelin vain vähentäväni sokerilitkujen juomista kuten limsaa ja mehua. Vuonna 2016 alussa tuo onnistui hyvin, mutta loppuvuonna aloin hieman lipsua siitä. Nyt aion ehdottomasti yrittää jatkaa ja kiinnitän huomiota veden juontiin. Lisäksi vaihdan riisin ja pastan täysjyvään, syön enemmän vihreää ja punaisen lihan syöntiä aion vähentää huomattavasti. Herkkupäivä on vain kerran viikossa jos sitäkään, mutta jos kahville suuntaan ystävän kanssa niin en kiellä sitä pientä elämäniloa itseltäni ja otan sen herkkuleivoksen kahvin kaveriksi. Kohtuus siis kaikessa.

Säästä rahaa. Tämä tuntuu nyt todella helpolle kun muutin mieheni luokse. Vuokra vähenee huomattavasti ja menot puolittuu ja vähenee kertaheitolla. Shoppailua oon saanut myös vähennettyä huomattavasti ja heräteostokset ovat jääneet jo aiemmin vähemmälle, aion jatkaa sitä rataa. Lupasin myös N:lle että shoppailen vasta kun suuntaamme ulkomaille - tämä tosin vähän pelottaa, hha!

Ulkomaille. Mä en vuonna 2016 käynyt tasan yhtään missään ja se tuntuikin siltä - vuonna 2015 taas kävin senkin edestä reissussa, kun matkustin tasan kolmeen eri paikkaan, kävin Kanarialla, Lontoossa ja Rodoksella. Tänä vuonna haaveissa olisi kaksi matkaa, mutta veikkaan että vain yksi toteutuu. Olisin silti kiitollinen siitä yhdestäkin.

Nauti joka hetkestä ja käytä luppoaika hyödyksi. Jokaiselta varmasti löytyy joskus sitä luppoaikaa. Mulle tulee usein niitä aikoja kun olen kotona yksikseni ja tulee fiilis että voi turhuus, mitä mä teen? Tylsistyminen siis iskee ja saatan istuskella sohvalla tekemättä mitään. Tänä vuonna aion käyttää ne "turhat hetket" tekemällä oikeasti jotain fiksua tai vähemmän fiksua. Kuten esimerkiksi luonnostella postauksia, jos ei konetta saa auki niin sitten johonkin vihkoseen! MUTTA. Välillä on hyvä olla tekemättä mitään, se rentouttaa.

Älä vain mieti ja suunnittele, vaan tee se. Se jokaiselle tuttu tunne varmaan, suunnitellaan että sitten kun ollaan, mennään ja tehdään. Mutta siihen se jää eikä koskaan ole saanut sitten aikaiseksi. Esimerkkinä syksyisin olevat I love me- messut, aina on suunnittellut että sinne menee, muttei koskaan ole lähtenyt. Tänä vuonna, pakko!

Ainakin yksi meikitön päivä viikossa. Tämä nyt on vähän huuhaa-juttu varmaan joidenkin mielestä, mutta luin tässä muutamia kuukausia sitten että kannattaa suoda kasvoille ainakin yksi meikitön päivä viikossa ja antaa ihon levätä. Mä olen himo laittautuja ja sen vuoksi tämä saattaa olla hankala toteuttaa. Sunnuntaithan olisivat ihannepäiviä meikittömyydelle, mutta silloin tällöin on ihana suunnata johonkin jos on vapaata sekä mulla on joinakin sunnuntaipäivinä töitä ja asiakaspalevlutyössä tahdon olla tälläytynyt.

uuden vuoden tavoitteita

Tässä muutamia pieniä ja ehken muutama vähän huolettomampikin tavoite tälle vuodelle. Mulla on vähän fiilis että hankalin näistä tulee olemaan toisiksi viimeinen kohta Älä vain mieti ja suunnittele, vaan tee se sillä oon tosi aikaansaamaton tällaisissa, varsinkin jos pitää toiseen kaupunkiin suunnata.

Mitä tavoitteita te olette tälle vuodelle tehneet?
Mikä teistä tuntuu siltä vaikeimmalta minkä itsellenne olette asettaneet?







Ei kommentteja