Sisällön tarjoaa Blogger.

Thoughts on blogging

Hmm, mistähän sitä aloittaisi.. Mulla pyörii muutamia hassuja ajatuksia bloggaamiseeni liittyen. Oon vaan niin huono järjestämään ajatukset kunnollisiksi lauseiksi, todella huono kirjoittamaan ne tähän pomppimatta aiheesta toiseen ja kolmanteen. Oon kehittynyt kirjoittajana, mutta silti se kirjoitus on ehkä se isoin haaste mulle tässä harrastuksessa. Haluan kehittyä niin kirjoittaja kuin bloggaajanakin. Kukapa ei haluaisi? Pyydän jo nyt anteeksi jos teksti on jotenkin epäselvää, nämä tällaiset eivät vaan oo mun vahvinta alaani.

blackandwhite

Aloitetaanpa vaikka postauksista. Musta tuntui todella raskaalta julkaista samantyylisiä postauksia toinen toisensa perään ja aloin ahdistuakin sen vuoksi. Okei, blogi on minun joten kirjoitan mistä haluan, vaikka sitten pelkkiä asuja ja pinnallisia höpönlöpötyksiä. Voin sanoa että blogi on ihan tähän asti ollut täysin minun tyyliseni joka ikistä postausta myöten. Mutta tiedän että pystyn muuhunkin kuin pelkkiin asupostauksiin, lifestyle-höpinöihin ja ostos- sekä reissupostauksiin.

Nykyään on puhetta niin paljon pinnallisuudesta ja etenkin siitä täydellisyydestä mitä bloggaajat antavat ymmärtää. Jotkut pitävät sen tietyn balanssin yllä, löytyy niin pinnallista kuin pintaa syvempääkin. Itse olen yksi niistä, joka haluaa pitää blogin siinä pelkässä positiivisessa ja ehkäpä pelkässä pinnallisessakin, mutten missään nimessä halua kenenkään luulevan että elämäni olisi täydellistä tai olettavan että mä haluan antaa itsestäni sellaisen kuvan.

Voin sanoa ihan suoraan että eiköhän jokaisen ihmisen terve järki sano, ettei kenenkään elämä ole täydellistä. Tai niin sen pitäisi olla. 

Mitä mieltä te ootte tästä?

blackandwhite3

Haluan muutoksen blogini sisältöön - älä huoli, en ole jättämässä mitään tuttua kuitenkaan pois. Oon miljoona kertaa sanonut siitä videosta, mikä keväällä tuli mulle haasteen muodossa - sitä en ole saanut aikaiseksi ja tuskin lähiaikoina saankaan. Anteeksi, ehkä ensi vuonna. Syvällisiäkään multa on turha odottaa. Tai no tässähän te luette yhtä sen tyylistä, kuka tietää. Asut tulevat olemaan aina se pääasia mun blogissa, mutta nyt haluan sekaan paljon muutakin.

Lähdin pienellä liikkeelle, julkaisin viikko sitten postauksen suosikki instatileistä. Musta oli mukava nähdä että muutamat lukijat huomasivat sen postauksen olevan erilainen muihin pousteihini verrattuna. Heti kun aloin kirjoittamaan sitä, mulle tuli paljon virkeämpi fiilis blogin suhteen.
En halua ottaa minkään näköstä stressiä tästä erilaisten postausten teosta, niin enkä tietenkään koko blogistakaan. Niitä erikoisuuksia tipahtelee tänne silloin tällöin, niitä tulee ihan tuttujen asu- ja lifestyle postauksien seassa.

blackandwhite4
Kuvat: Taru

Mä tiedän että multa jäi jotain sanomatta ja todennäköisesti haluaisin vielä myöhemmin ehkä lisätäkin jotain. Tämän kaltaiset ajatus- ja paljon tekstiä sisältävät postaukset ovat mulla yleensä puolisenkin vuotta luonnoksissa ja julkaisen ne ajan kanssa, mutta tämä ehti olla vain viikon ajan luonnoksen muodossa. Syy siihen luonnoksissa lojumiseen on just se, että mieleeni saattaa juolahtaa yhtäkkiä lisää juttua kyseiseen aiheeseen. Tunnen myös postauksen olevan kesken ja että mun täytyisi hioa sitä tekstiä koko ajan paremmaksi ja paremmaksi. Mä olen ehkä jopa hieman ylpeä itsestäni, kun sain julkaistua tämän näin lyhyessä ajassa - no se oli kyllä takoituskin julkaista tänään - anyway oon ylipäätään ylpeä että sain julkaistua tämän tyylisen ajatuspostauksen.

Mun piti kyllä ensin postata teille asupostaus samaisesta asusta, hups! No näette värilliset otokset sekä lisää kuvia kyseisestä asusta huomenna tai ylihuomenna!

Heräsikö teille ajatuksia tai kysymyksiä? Heittäkää sitten kommentilla! 
Minä kiitän ja kuittaan ♥

~ Kata ~

22 kommenttia

  1. Ihana lukee tämän tyylistäkin tekstiä blogissa :) Ja itse ainakin olen huomannut, että etenkin viimeisen vuoden aikana olet kehittynyt hurjasti kirjoittajana! Jatka samaan malliin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtava kuulla ja oi että mä olin yhtä hymyä kun kuulin tuon 8) Kirjoittelu kehittää kyllä paljon, hukea harrastys ♥ Kiitos Heidi!:3

      Poista
  2. Voi kata ihana postaus ja mielestäni tämä oli kyllä syvällistä ja uudenlaista materiaalia blogissasi! Mä oon pohtinut niin samanlaisia ajatuksia. Ihankuin koko syksy olisi käynnistänyt jonkun uudenlaisen ajatustyön blogin suhteen. Oon huomannut ja yllättynyt siitä, miten vaikea tietynlaisia asioita (kuten videoita, avointa tekstiä huonoistakin päivistä, epäonnistuneita kuvia) on julkaista. Ne jäävät niin helpolla ajelehtimaan luonnoksiin!! Hassua, kun sanoit, että kirjoittelet samanlaisia postauksia jne. Musta taas tuntuu, että oot ehdottomasti mun lukulistan monipuolisimpia bloggaajia! :D<3 Unohdinkohan sanoa jotain? Loistopostaus tämä! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtava kuulla, kiitoksia Julia ♥ Eli ei siis voi koskaan tietää mitä tänne sattuu kirjoittamaan, en voi sanoa ei ikinä syvällisillekään postauksille sillä tässä nyt oli hieman sellaista pohdiskelevuutta ja syvällisyyttä. Awwsh olin yhtä hymyä kun sanoit että oon lukulistasi monipuolisimpia bloggaajia, musta kun tuntuu että jumitan samoissa aiheissa all the time:') Ihanan piristävä kommentti, kiitos vielä kerran Julia<3

      Poista
  3. Hyvä teksti Kata ja hienoja ajatuksia! <3 Pääasia, että teet sitä omaa juttua <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sehän on aivan totta, kiitos Tania:) <3

      Poista
  4. hienoa pohdintaa ja ajatuksia, ihana tosiaan lukea sulta enemmän tällaistakin :-) ♥ sun blogissa on kyllä viime aikoina ollut kivoja ja erilaisia postauksia, tykkään kovasti! :) oon ihan samaa mieltä tuosta, että jokaisen pitäisi kyllä tajuta ettei kenenkään elämä ole täydellistä. kaikki eivät valitettavasti sitä tunnu tajuavan.. mutta sehän ei oo meiltä pois ;) oon sitä mieltä, että jokainen kirjoittaa mitä haluaa ja vetää itse linjan bloggaukseen. jos syvälliset jutut tai videot ei tunnu hyviltä, niin sitten niitä ei tarvii tehdä. en mäkään oo tehnyt esimerkiksi videoita ollenkaan, en vaan koe niitä tarpeellisiksi tai blogini sisällön kannalta oleelliseksi :D oot huikea tyyppi, muista se ♥ ja hei, ihania kuvia! innolla ootan myös värillisiä versioita :*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa eli siis toive on esitetty, haha en usko että hetkeen tulee mitään tämänkaltaisia, kun sain purkaa nyt niitä blogiajatuksia tähän ja onneksi sainkin. Mukava jakaa teille nämä. Jep se on ihmeellistä miten niin usea ei vaan sitä tajua, se ei tosiaan ole meiltä pois mutten halua itsestäni sellaista kuvaa. Se on totta ettei sullakaan ole yhtään videoota tullut, musta tuntuu ettei se oon ihan munkaan juttu mutta olisi hauska kerran kokeilla. Yritän vielä sitä, jos en tänä vuonna niin onhan se vuosi vielä ensivuonnakin;)

      Poista
  5. Voi Kata, blogisi on juuri hyvä sellaisena millaiseksi sen teet ja mistä asioista tykkäät postata! <3 Vaikka toisaalta ymmärrän yskän, sillä välillä tunnen samoja fiiliksiä tuon paikallaan junnaamisen suhteen - itselläni on oikeastaan aina sitä pelkkää lifestyle -höpinää ja harvemmin niitä syvällisiä postauksia, vaikka niistä usein saakin eniten palautetta. Pienetkin uudistukset blogin sisällön suhteen virkistävät varmasti, mutta älä ota turhaa stressiä tästä hommasta! <3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, tuhannet kiitokset Tuuli ♥ Musta taas tuntuu että sulla oli yhdessä vaiheessa aika usein syvällisiä ja minä pidin niistä ♥ Nyt taas on lifestyleä paljon, nekin passaa tietysti;) En ota ressiä, rennosti mennään kuten aina:)

      Poista
  6. Pääasia juurikin se, että tekee sitä omaa juttua <3 Eikä musta tarvi pyytää anteeksi noita juttuja :) Mulla syntyy parhaat tekstit -hetkessä, eli kun on jokin kirjoitusdrive päällä :D ja jatkan sitä sitten 2 osalla jos jotain jäi sanomatta .. :) Kiva tietää, että oot tommonen pohdiskelevampi tyyppi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos 8) ♥ Oih olisinpa minäkin yhtä taitava ja ajatuksista saisi kunnon lauseita ja tekstiä hetkessä jos siis ryhtyy kunnon postausta tekemään. :)

      Poista
  7. Älä ota liikaa stressiä! :) Mä ainakin tykkään eniten sun blogissa reissujutuista ja asupostauksista. Voithan sä yrittää laajentaa tekemällä lisää kauneusjuttuja, sisustusjuttuja tai mitä vaan joka tuntuu mielenkiintoiselta? Joskus on hyvä vähän poistua turvallisuusalueelta;) Ja toisaalta, voihan blogi olla vain inspiraationlähde eli ei tarvitse täyttää sitä angstilla tai ottaa paineita siitä, että se on vain pinnallinen.

    Mutta musta tuntuu välillä vähän samalta blogin suhteen! Aiheita vilisee mielessä, mutta en aina tiedä kuinka jäsennellä ajatukseni postaukseksi, jotta se olisi mielenkiintoinen lukea. Enkä ymmärrä sitä, että usein niiden postauksien kohdalla joihin on kulunut paljon aikaa, niin niitä ihmiset lukevat vähemmän kuin sellaisia, joita olen julkaissut "kunhan purin ajatuksiani ja lisäsin pari kuvaa" -asenteella. Ehkä se kuitenkin on niin, että ihmiset haluavat lukea jotain jollain tapaa henkilökohtaisempaakin kuin asujuttuja tai mun tapauksessa esim. päiväreissuja. Se tuntuu hieman turhauttavalta. Mutta niin, tämä oli kiva postaus! Toivottavasti saat sopivasti inspistä ja muokattua postauksia siihen suuntaan mihin haluat :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Rosa, mahtava kuulla mistä sä tykkäät. No tästä kommasta sain ainakin just intoa näihin vanhoihin tuttuihin. Harmi että reissua ei nyt ole varattuna mihinkään ja se suunniteltu reissu saattaa mennä jäihin kun vastaan tuli hieman vastoinkäymisiä perheessä. No mutta niiden läpi porskuteltaessa ehkä sitten pääsisi johonkin<3
      Tuo on hyvin sanottu, blogi voi olla inspiraatonlähde pelkästään eikä sekaan tarvi heittää niitä pas**päiviä.
      Mukavaa muuten että jollain muullakin tuntuu olevan samainen ongelma, tosin sun pousteja lukiessa musta sä kirjoitat todella sujuvasti. ♥ Ja jep, ihminen on sen verran mielenkiintoinen otus että kukaan tuskin skippaa niitä henkilökohtaisia juttuja joihin bloggaaja on ns. lukijat päästäneet. Ihana että pidit postauksesta ♥

      Poista
  8. Musta oli tosi kiva lukea tätä vähän erilaisempaa postausta, mutta kyllä ne asut ja reissujutut on niin sun juttu joten teet juuri sitä mitä ite haluat! :) mutta tosi kiva, että oot koittanut saada vähän laajennettua postaus matskua, innolla ootan mitä ootkaan keksinyt! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava että sunkin mielestä ne on niin mun juttu 8) Mutta kuten Rosallekin sanoin, uusi suunniteltu reissu saattaa nyt mennä jäihin. Joten reissupousteja tuskin hetkeen nähdään:) Hih ihanaa että odottelet <3

      Poista
  9. Mielestäni kerroit tosi hyvin miltä susta tuntuu ja oli ihanaa lukea sulta tälläistä hieman syvällisempää tekstiä. Mielestäni tärkein on kirjoitella juurikin siitä mistä itse haluaa. Se ilo mitä blogista saa paistaa yleensä läpi ja ihmisten on mukavampi seurailla sitä silloin. Eli kirjoita ihmeessä myös erilaisia postauksia jos siltä tuntuu, tärkein on että teet sitä mitä itse haluat ja pidät blogin sun näköisenä<3 PS. Ihania kuvia, etenkin tuo ensimmäinen<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan mahtavaa saada sulta tuolllaista palautetta, koska mä ihailen sua, sun blogisi ja kirjoitustaitojasi. Oot niin superi:) Tosiaan en aio kirjoittaa mitään mikä ei tunnu itseltä, muutenhan tää muuttuu ihan tolkuttomaksi :') Kiitoksia ♥

      Poista
  10. Olet ehdottomasti kehittynyt kirjoittamisessa, ja blogi paranee jatkuvasti. Vaihtelevat postaukset ovat kaikissa blogeissa hieno juttu, ja vaihteluun pyrin itsekin. Parasta blogeissa on se, kun kirjoittaja tekee itsensä näköistä jälkeä, tarkoittaa se sitten mitä tahansa. Silloin siitä tekstistä - ja muutenkin postauksista välittyy tekemisen ilo ja on ilo tulla lukemaan. Esimerkiksi juuri sun blogin kanssa mulla on se tunne että on aina mukava tulla lukemaan, eli samaan malliin vain jatkossakin.

    Pointtina siis: jokaisen bloggaajan tulisi kirjoittaa niin usein, niin pitkiä ja juuri sellaisia postauksia, kuin itsestä tuntuu mielekkäältä kirjoittaa. Silloin se hyvä fiilis välittyy lukijoillekin. Ja se riittää. Jos siis erilaiset postaukset tuntuu juuri sinusta kivalta, tee niitä, sillä varmasti mekin täällä ruudun toisella puolella niistä tykätään. ♥

    VastaaPoista
  11. Tällaista ajatustenvirtaa on välillä tosi kiva lukea! Tiedän itsekin nuo ajatukset, kun haluaisi uudistua mutta silti moni asia mietityttää ja uudenlaisen tekstin kirjoittaminen jännittää. Minulta kuitenkin iso peukku tälle tekstille! :)

    VastaaPoista
  12. Ei ollu mun mielestä ollenkaan sekava postaus Kataseni<3! Mun mielestä sun blogi on just sun oman näköinen ja tänne on aina niin kevyt tulla, kun tietää että oot taas kirjottanut jotain piristävää!:)♥ Tottakai uudet ajatukset ja postausideat on myös tosi ihanaa luettavaa, keep it going giiiiirl :-*

    VastaaPoista
  13. Ei olltu ollenkan sekava postaus!:)) Kiva oli lukea tälläistä postausta missä oli enemmän tekstiä ja ajatuksia:) Ei kannata ottaa ressiä, silloin knu tekee mieli kirjoittaa enemmän niin kirjoittaa ja jos taas ei niin ei:)

    VastaaPoista