Sisällön tarjoaa Blogger.

A day trip with a rented car ~ Rhodes

Vielä muutama Rodoksen postaus odottaa julkaisuaan, ajattelin ensin julkaista muutaman random kuvan reissulta, mutta lopulta tulin toisiin aatoksiin. Tänään ajattelin nimittäin kertoa teille meidän viimeisestä kokonaisesta päivästämme, päivänä jona vuokrasimme avoauton ja päätimme lähteä kruisailemaan Lindoksen suuntaan.

rhodes2

Tämä oli ensimmäinen kerta kun olin avoauton kyydissä, oon aina haaveillut siitä - jännä sinänsä koska se on auto kuin auto, siinä missä katollinenkin auto - mutta onhan siinä se oma tunnelmansa. Tosiaan tuo avoauto on kiva kun ajelet hitailla teillä ja on se +30 astetta lämmintä, ai että sitä tunnelmaa.

Mutta motarilla sitä ollaan sitten tukka putkella ja voi mahoton sitä huminan määrää! Jepjep ikkunat ylös ja johan helpottaa humina hieman, mutta kyllä se loppujen lopuksi oli pieni helpotus kun auto pysähtyi. Ja rehellisesti sanottuna mulle tuli hieman kylmä kun motarilla sai ajaa sen puolisen tuntia ylikin. Mä kyllä olen tällainen vilukissa että en yhtään ihmettele.

rhodes1

Mukava oli nähdä Rodoksen kaupunkia ja muuta saarta auton kyydistä. Huono puoli siinä vaan oli se, että jos jotain olisit halunnut jäädä kuvaamaan niin olit mennyt ohi jo alta aika yksikön. Tämä myös muistutti mua miksi en koskaan hyppää kaupunkireissuilla näköalabussin kyytiin, niin siis sen joka kiertää paikan nähtävyydet läpi. Jalan on parempi!
rhodes3

Tämä on muuten se avoauto minkä minä itselleni huolisin. Väri on kohdillaan ja katto ei ollut mikään rättikatto onko se rättikatto, voiko noin sanoa? vaan kyseessä oli ihan kunnollinen, kovakattoinen katto! Suomen kelit ei vaan ole niitä unelmakelejä mitä avoautolla ajaja tarvitsee. Miettikääpä esimerkiksi viime kesää, et kovin monena päivänä olisi tarennut katto auki ajella. No siitä huolimatta tuo olisi silti se mikä tälle neidille kelpaisi ♥

lindos

lindos1

Lindos oli kyllä todella kaunis ja tunnelmallinen paikka kaikkine valkoisine taloineen. Lindokseen emme kuitenkaan jääneet sen pidemmäksi aikaa, vaan lähdimme ajelemaan sitten takaisin Rodoksen kaupunkia kohti. Suunnitelmana oli kuitenkin jäädä johonkin random uimarannalle matkanvarrelle, sillä päivä oli tukahduttavan kuuma ja meistä jokainen halusi vielä viimeisenä päivänä uida tuossa ihanan lämpöisessä merivedessä, tietysti myös viimeiset rusketukset täytyi imeä itseensä!

rhodes4

rhodes5

Kartasta sai katsella vähän missä uimarantoja oli, muutama käytiin tsekkaamassa ja muistaakseni kolmannella taisi tärpätä. Rodoksen kaupungissa ei hienohiekkaisia rantoja ollut joten meillä oli sellainen hakusessa. Kolmas kerta tosiaan toden sanoi ja jäätiin tälle ihanaiselle kultahiekkaiselle rantsulle. Vesi ei ihan niin kirkasta ollut mitä niillä soraisimmilla rannoilla oli, mutta kyllä siitäkin pohjan näki hyvin.

Rakastan kerätä rannalta simpukoita, joten plussaa oli se että niitä löytyi tältä rannalta enemmän mitä muilta. Ellin rannalla että Tuulisella ranalla en tainnut törmätä yhteenkään simpukankuoreen. Täältä niitä löytyi muutamia, käytän niitä sisustuksessa joten mukava oli tältäkin reissulta muutama matkaan saada.

seashells

Pienen trauman tämä reissu kuitenkin aiheutti mulle simpukan keräilyn suhteen! Löysin ihanan isoja kuoria ja niitä sitten onessani kantelin pitkin rantaa etsien lisää, olin kuin pikkulapsi karkkikaupassa. Lopulta sitten lähdin Roopelle esittelemään löytöni ja hän sitten vähän tarkemmin niitä katsoi.

Oonkin maininnut että vihaan ötököitä ylikaiken, ne aiheuttavat mulle pienoisen paniikin jos pääsevät minut jostain syystä yllättämään. Ravut kuuluu ehdottomasti siihen vaikkei ötökkä olekkaan, se vaan muistuttaa niin paljon hämähäkkiä, ei varmaan tarvi sen enempää selventää!

Tästä ehkä voittekin jo arvata, tietystihän yhdestä - vieläpä isoimmasta kuoresta - paistoikin muutama koipi. Simpukkahan ei enää kädessäni ollut, mutta ajatuskin siitä että kannoin nyrkissäni sellaista simpukkaa jonka sisällä oli ihan jäätävän kokoinen okei tuo oli liioittelua erakkorapu, sai mut kananlihalle tuolla helteessä. Puistatti ja ällötti niin paljon, ettei voi sanoin kuvailla. Hyvä etten itkenyt, hah!

Näin ei koskaan aiemmin oo mulle käynyt, Kanarialla olen kyllä miljoona kertaa keräillyt simpukankuoria eikä koskaan ikinä ikinä oo eteen sattunut kuorta, jossa on asukki. Tästä lähin taidan oikeasti tarkistaa onko sisällä ketään, ennen kuin sen mukaani nappaan. Roope saikin sitten tarkistaa muut mitä mukaani olin haalinut, pari sai heittää pois kun sisällä oli joku!

beachrhodes

Tuo päivä oli tuosta traumasta huolimatta oikein ihana. Mukavia muistoja ja tuota päivää muistellessa tulee kyllä hymy huulille. Ja tätä muistellessa ja kirjoittaessa sai kyllä nostatettua sitä ikuista matkakuumettakin lisää.

Toivottavasti postaus ei ollut liian pitkä, tekstiä tahtoi nyt irrota pitkästä aikaa ihan kunnolla. Onneksi joskus näikin!
Haluan muuten kiittää teitä, jaksatte päivittäin piristää minua mitä ihanimmilla kommenteilla. Ootte kyllä maailman parhaimpia lukijoita ♥

Tykkäättekö te kerätä simpukoita ulkomailla?
Tarinoikaa ihmeessä jos teillekin on käynyt jotain vastaavaa!

~ Kata ~

21 kommenttia

  1. Mä tykkään välillä näistä pidemmistä postauksista. Jatkossa sun pitää koputtaa että onko kukaan kotona xD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa että jaksat lukea mun löpinöitä;) Haha jep!:'D

      Poista
  2. Voi että täällä yksi kade! Mie niin haluisin reissuun :') mut hyyii ällöttävä ajatus jostain simpukan sisällä olevasta ravusta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Roosaa! Niin haluan kyllä minäkin taas:D Äläpä...

      Poista
  3. ihania reissu kuvia taas!! Ja eikä miten kiva kun ootte avoauton vuokrannu, onhan siinä aina oma tunnelma juuri aurinkoisena päivänä ajaa avo autolla:) Ja hyi mä oisin varmaan ruvennu itkemään jos mulle ois käynynois ja joku rapu ois ryöminy simpukasta, onneksi tosiaan tajusitte sen sen jälkee kun ei enää ollu kädessä huomattavasti kivempi kun kädessä olisi ryöminyt esiin:'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Saara! Tosiaan oli kyllä mahtava tunne päästä helteellä ja ulkomailla avoauton kyytiin 8) Vaikka autohan se on siinä missä muutkin:'D Joo-o hyvä etten itkenyt, oli sen verran ällöttävä kokemus, varsinkin kun oon niin herkkä tuollaisille jutuille. Mua ällöttää jo hämähäkki jossain kuvassakin pelkästään.

      Poista
  4. ihania kuvia, lindoksella on kyllä niin kaunista ♥ vitsit että tulikin ikävä tuota paikkaa! ja hieman harmittaa kun käytiin tuolla keväällä, syksyllä olisi varmasti ollut vielä paljon paremmat kelit. vaikka kyllä mekin kunnon auringonpaisteesta nautittiin ja rusketusrajat saatiin :') ja hyi että tuota simpukkajuttua, oisin kyllä ollu itekin ihan paniikissa!! :D oon itse asiassa joskus kokenu vastaavaa, eikä ollut mikään iloinen yllätys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenni, niin kyllä oli. Sinä vielä pääsit kunnolla katselemaan Lindosta:) Noh kyllähän keväälläkin ne +20 asteet riitti;) Ainakin kuvistasi näkyi silloin että lämpöä riitti! Se on perus Kanarian lämpötila varmaan ollut sillon ja se on musta ihan fine ♥ Ihana oli kyllä nyt itse päästä vihdoin johonkin missä on se 30 astetta 8) Hahaa voi meitä ötökänpelkääjiä...

      Poista
  5. Simpukoiden kerääminen on niin kivaa. Harrastin sitä lapsena kaikilla ulkomaan reissuilla ja mulla on vieläkin tallessa niitä :) Vanhempani oli reissussa muutama kuukausi sitten ja pyysin äitiä tuomaan mulle sieltäkin simpukoita :D Ja voi eiiiii hahaha, rapu säikäytti sut pahasti :'D Anteeksi ei sais nauraa mut jotenki voin kuvitella tuon tilanteen haha. Ihana sinä<3 Mites muuten toi sun bruna.. olenko pikkasen kateellinen! Tänää just kattelin peilistä, että mikäs haamu se siellä tuijottaa hahah :D PS. ihan super kiva, että tuli enemmän tekstiä. Sun juttuja on mahtava lukea<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jepjep sitä minäkin oon harrastellut, tosin suurinosa on roskissa kun en niitä pari vuotta sitten osannut hyödyntää:'D Porukat toi mullekin Thaimaasta simpukoita, oij että ne oli ihanan isoja! Joo se säikäytti ja pahasti säikäyttikin, saa nauraa mäkin nauran nimittäin sille näin jälkikäteen:'D Haha mäkin oon kade tolle brunalle nyt, se lähti yhtä nopeasti kun oli tullutkin. Ihanaa että jaksat lukea mun höpinöitä!

      Poista
  6. Oii näyttää tosi kivalta! Tosi kaunis paikka ♥
    Mä keräilin pienenä simpukoita ja hienoja kiviä joka reissusta ja löysin ne joku vuosi sitten :D
    Tosi kivoja muistoja vaikka ovatkin pieniä esineitä :)

    ❀Cinderella Days❀

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos!:3 Tosiaan ne on pieniä mutta niitä katsellessa muistaa reissun ja paljon niitä siellä tapahtuneita asioita ♥ Pieni mutta suuri sinänsä.;)

      Poista
  7. Olipa kiva lukea tätä postausta! :) Vuokra-avoautolla oli varmasti mukava huristella tuollaisessa helteessä ja katsella samalla maisemia, mutta voin kuvitella että motarilla on varmasti voinut tulla kylmä :D Anyway, upeita taas nuo kaikki kuvat mitä olet räpsinyt ♥ Ja hui kamala, itse olisin ollut ihan samanlaisen paniikin vallassa jos olisin kantanut kädessäni simpukankuorta jossa olikin joku asukki!! :s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihanaa että tykkäsit lukea. Täältä kun harvoin pitkää tekstiä löytyy:) Haha onneksi täällä on muitakin "arkajalkoja" enkä oo ainoa joka säikkyy nuista ällötyksistä :') ♥

      Poista
  8. Vaikuttaa kyllä niin upealta paikalta tuo! <3 Sun juttuja on tosiaan aina tosi kiva lukea, joten ei yhtään haitannut tällainen vähän pitempi postaus :) Oi ei toi rapujuttu :D Mä voin hyvin kuvitella kuinka paniikissa itse olisin vastaavassa tilanteessa! Mä en oikeen tuu juttuun tollasten elukoiden kanssa :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli niin uppee paikka, tyksin ♥ Ihanaa että säkin tykkäsit, täältä kun harvoin löytyy pitkiä tekstinpätkiä;) Jep mäkään en tule yhtään juttuun tuollaista kanssa. En nyt enkä koskaan:'D Olin jo paniikissa kun yritin syödä isoa katkarapua laivalla. Otin siitä kiinni ja heitin lautaselle kun sen jalat meni levälleen:DDD Lol minua..

      Poista
  9. Voi että, tää postaus todella nostatti matkakuumetta entisestään<3 Rodos on kyllä sellanen paikka jonne haluan kans mennä käymään :-) Ihania kuvia merenrannalta ja tuo auto ois kyllä munkin mieleen ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep se ikuinen matkakuume nouskoon...:'D ♥ Siellä kyllä kantsii käydä;) Kiitos<3

      Poista
  10. Hui tuo simpukkajuttu, aattele kun ois lähtenyt kädellä kävelemään. :D Kauniita ovat kuitenkin ja ihana tuo avoauto! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi se oli varmaan sen verran ujo rapu ettei uskaltanut tulla kuorestaan kun pidin sitä nyrkissä:'D Hyi mulle tuli kylmät väreet... Kiitoksia kommasta!

      Poista
  11. Oi, että kun oli mukava lueskella vähän pitempää tekstiä. Ei yhtään haitannut vaikka postaus oli pitempi. :) Mä en oikeen oo kerännyt ulkomailta simpukoita, mutta tästä edespäin taidan olla niiden suhteen aika varovainen ettei satu mikkää asukki sinne. Mä oon kans tosi ötökkäkammoinen, hyihh! :D Tuollanen auto olisi kyllä tosi ihana, varsinkin viilettää tuolla lämpimässä tukka hulmuten. Ihania kuvia <3

    VastaaPoista