Sisällön tarjoaa Blogger.

My hair care routine

Mä niin rakastan sitä tunnetta, kun joku toivoo multa jotain postausta. Tällä kertaa toiveen heitti Alesya ja hän toivoi postausta siitä kuinka hoidan mun hiuksiani. Ja aikaisemminhan olen maininnut, että mulla on hiustenpidennykset - oon saattanut myös mainita pariin otteeseen että mun hiukseni kuuluvat blondaamisen suhteen ongelmaluokkaan. Mun hiusten laatu on myös hiukan karhea, olin sitten blondi, brune tai mustatukkainen. Been there, done that - kaikki koettu!

Kerroin histenpidennystaipaleestani postauksessa: Gorgeous hair is the best revenge

hair1

Mulla ei oo mitään erikoisia vinkkejä ja niksejä siihen, kuinka pidän hiukseni suhkoht hyvässä jamassa. Mitä värjäämiseen nyt kuitenkin tulee, niin käyn kuukauden välein värjäyttämässä tyvikasvuni kampaajalla. Tämä jo tekee paljon!

Kaupan blondauspurkkeihin en todellakaan koske - en väitä etteikö niillä onnistuisi, väitän vaan etteivät ne oo mulle hyviä. Mulla on omassa tukassa niin paljon punapigmenttiä, että kaupan aineet eivät tee siitä vaan huonokuntoista, ne tekevät siitä myös keltaisen. Lisäksi kampaajalla värjätään vain tyvi, ei koko pituutta. Se kuivauttaa latvan kertaheitolla. Kokemuksiakin löytyy kotiblondauksesta!

hair6

Shampoo ja hoitoaine mulla on kampaamotuotteita. Wella on vakiotuotteeni ja niitä on vielä kahdelle eri hiustyypille "Fine/Normal" ja "Thick". Itse käytän tietysti thickiä niin shampoossa kuin hoitoaineessakin. Hiuksia tulee pestyä joka toinen tai joka kolmas päivä, pesukin vaikuttaa hiusten kuntoon joten yritän venyttää sen aina joka kolmanteen päivään.

hair2

Viime kerralla kampaajalla käydessä mun kampaaja nakkasi mulle kouraan litran hoitoaineen. Tämä oli muistaakseni italiailaista ja kyseessä on ainakin mulle tuntematon merkki, Seliár argan hair secrets. 
Tämä on hoitava ja sävyttävä hoitoaine. Pigmenttiä hoitsikassa ei paljoa ole, että sillä ei esimerkiksi mitään sinistä/violettia lookia saa aikaiseksi, mikä on ihan hyvä juttu. Tuon kun antaa vaikuttaa pitkään niin voi että hiukset kiiltävät ja ovat sileät. Parempi kuin tuo Wellan hoitsikka!

hair3

Tämä on sitten vähän ätäkämpää ainetta, jos vertaa tuohon italialaiseen hoitsikkaan.
Aina kun sitä tyvikasvua pukkaa, niin meinaa edellisen kerran värjätty tyvi vähän kellahtaa. Niin siis siitä tulee kellertävä tai jotain.. Käytössä mulla on kampaajani suosittelema Inebrya Ice Cream Kromask Silver - Hopea pigmenttihoitoaine.

Tästä huikeudesta kerroin postauksessa: Go blonder!

hair4

Öljyt! Näillä mä lotrailen tietysti suihkun jälkeen, mutta myös ihan kuivaankin tukkaan. Aamuisin, iltaisin kuin keskellä päivääkin. Aina kun tuntuu että latva vähän hapsuttaa suuntaan jos toiseen. Hiusöljyni sisältää lämpösuojan, joten laitan sitä myös ennen suoristelua/kihartelua!

Yleensä käytän Chi öljyä, Suomesta tätä vissiin saa aika harvasta paikasta - en oo useassa paikassa törmännyt. Tämänkin ison putelin Saija tilasi mulle Amazonilta, kun olin Lontoossa ja se oli huomattavasti halvempaa kuin Suomessa. Amerikastakin tätä saa halvalla.

Silloin tällöin käytän Wellan öljyä, jos ei Chitä ole saatavilla tai haluan säästellä hieman kukkaroa. Ajaa asiansa, tykkäilen - tosin mikään ei voita Chitä!

hair5

Mitä tulee hiusten lämpökäsittelyyn?
 Ensinnäkin kuivaan hiukset föönillä vain sillon kun on pakko, yleensä annan niiden kuivua itsekseen. Suoristan ja kiharran kyllä silloin kun mieli tekee, mutten tee sitä läheskään joka päivä.

hair7

Kuten huomaatte, niin ei paljoa tarvita kun on hyvät tuotteet ja värjäys menee kampaajalla. Tietysti kaikki riippuu ihan hiustenlaadusta, mutta esimerkiksi se kotiblondaus ei sovi mun hiuksilleni.
Tietystihän hiusteni latvat välillä näyttää aikas kuivalta, mutta se on ihan selvä homma kun kyseessä on hiustenpidennykset. Tuo uusi hoitsikka kuitenkin pelasti aikalailla nämä pitennykseni!

Mitä piditte postauksesta?
Löytyikö mielenkiintoisia tuotteita?
Saitteko vinkkejä/ideoita tai heräsikö mielipiteitä?

~ Kata ~

37 kommenttia

  1. Noi wellan tuotteet on ihan parhaita ja tuoksuu taivaalliselta <3

    VastaaPoista
  2. Heti piti tulla lukemaan tämä postaus kun huomasin että julkaisit;)<3 Mielenkiintoista oli saada selville sinun hiustenhoito rutiinit ja sinun tukka näyttääkin tosi hyväkuntoiselta! Kiva kun teit tällaisen ja toivepostauksien saaminen on aina mukavaa. Millon teet sen videon;)? Vai joko oot julkaissut enkä oo vaan huomannut.. pitääpäs käydä tarkistamassa kohta! Mulla on kauhea tukka ongelma, kun tätä vaan tippuu ja tippuu :( Oon varmasti ihan kalju kohta. Tosi ahdistavaa kun ei pysty tekemään mitään tilanteelle. Toivottavasti jäisi edes vähän karvoja päähän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei tuhan oli ihan mahtava kuulla! Jännä että tuo on kunnossa kaiken sen myrkyn jälkeen mitä pähäni aina laitetaan, onneksi on kestävä tukka:'D Hih mä yritin kuvata sen videon eilen, mutta oli niin huono kuvauspäivä etten saanut sitä kunnolliseksi ja jätän taas myöhemmäksi kyseistä poustia.. Noloa! Toivottavasti saat hiuksesi pian kuntoon, inhottavaa ja todella harmillista tuollainen:<

      Poista
  3. tosi hyvä ja mullekin hyödyllinen postaus! tästä sai kyllä paljon vinkkejä eri tuotteiden sekä hoidon suhteen :) pitäisi kyllä itekin värjäyttää tukka kampaajalla, en oo vaan koskaan raaskinut.. :s tulis varmasti paljon kivempi lopputulos! just ajattelin tulevalla viikolla laittaa värin päähän, haluaisin tuhkaisemman värisen lopputuloksen. mulla kans taittaa tosi helposti keltaiseen, ja se on ärsyttävää. voi kunpa mullakin olis vähän karheampi tukka, niin saisi kaikki kivat koristeet pysymään kunnolla päässä! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aivan mahtavaa että säkin tykkäsit tästä Jenni! Sulla on kyllä mun mielestä todella hyvässä kunnossa hiukset ja väikin on mun mieleeni, ihan totta! Ainakaan nimittäin keltaiselta sun tukka ei näytä, varsinkin jos vertaisi mun kellertävään lopputulokseen. Ja joo karheuden hyvät puolet on tuo, välillä tosin ahdistaa tämä tukan karheus:D

      Poista
  4. Tästä postauksesta pitääkin nappailla vinkkejä kokeiltaviin tuotteisiin! Tykkään hirmuisesti tällaisista kauneus-/terveysrutiinien postauksista, koska niistä saa monia hyviä vinkkejä itselle kokeiluun. Varsinkin kun itselläkin on blondi tukka, on kiva kuulla millä tuotteilla muut huoltavat omiaan. :) ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oij ihanaa että sait vinkkejä, tosiaan blondeille tästä saattoikin olla hyötyä. Ihastuttava kuulla myös että tykkäsit kyseisestä poustista. Olisi mahtava saada sinultakin tällainen postaus!

      Poista
  5. Kiva postaus :) miekin oon joskus käyttäny noita ekan kuvan wellan tuotteita, ne oli hyviä! :) ja mikä parasta, ihanaa kun käyt kampaajalla etkä ala löträtä kotiväreillä(joista ei ikinä tiiä mitä tulee)! ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Roosa! Ihania nuo Wellan tuotteet kyllä ovat, tuo italialainen hoitsikka vei nyt kyllä tuosta Wellan hoitoaineesta voiton mikä ihmetytää koska mikään ei oo koskaan sitä syrjäyttänyt mun suosikeista. ;)

      Poista
  6. Kiva postaus! :) kannatan tosiaan tuota kampaajalla käyntiä värjäämisen suhteen, kyllä ne ammattilaiset tietävät paremmin mikä on omalle hiuslaadulle hyväksi ja käsittelee ne sen mukaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia Tuuli. Älä muuta sano, tosin onhan niitä hurjia kampaajakäynti tarinoitakin kuullut, onneksi oon sentään löytänyt vakiokampaajani joka on todella pätevä työssään!:D

      Poista
  7. Tätä oli ilo lukea, kun kaikki hiustenhoito vinkit tulevat nyt tarpeeseen:'D Öljyt ovat kyllä loistava keksintö hiuksille! En ole koskaan Wellan tuotteita, mutta voisin ehdottomasti jos ne kerran toimii! :) Ps. Sulla on ihanat hiukset<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuinka ihana kuulla että tykkäsit ja sait ehkä myös vinkkejä. Ihanan iso kiitos sinulle kauniista kommentistasi <3 :)

      Poista
  8. Minkä väriset hiukset sulla on luonnostaan? Mun mielestä sulle sopis tosi hyvin ruskeat hiukset! :) Ei liian tummat, vaan sellaset suklaanväriset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on oikeasti tummahkot, ehkä vähän maantien väriset hiukset. Kivaa, oon monesti funtsinut ruskeita hiuksia, tosin en suklaisia vaan vähän kylmemmän tummanruskeita:) Mä pidän enempi kylmistä sävyistä kuin lämpöisistä hiuksissa, mikä on huonohko sillä lämpöiset sävyt pysyisivät paremmin mun tukassa runsaan punapigmentin vuoksi:') Kiitos paljon kommastasi:)

      Poista
  9. Hyvät hoitotuotteet on kaiken a ja o ! :P Tää oli kiva postaus ! :P <3

    VastaaPoista
  10. Musta tää oli mielenkiintoinen postaus :) On kiva aina lukea, miten muut hoitaa hiuksiaan!

    VastaaPoista
  11. Olipas mielenkiintoinen postaus ja tosi kiva oli lueskella miten hoidat hiuksiasi! :) Mä en myöskään suostu enää koskemaan kaupan vaaleisiin hiusväreihin, sillä mun hiuksissa on myös niin paljon sitä punapigmenttiä, että lopputulos niitä kaupan värejä käyttäessä olisi kaikkea muuta kuin kaunis :D Mieluummin menen kampaajalle, jonka voin luottaa tekevän hyvää työtä :) Sain paljon hyviä vinkkejä tuotteisiin, joita täytyy itsekin päästä kokeilemaan, eli iso kiitos sulle Kata tästä postauksesta<3 :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa että säkin Linda tykkäsit lueskellä tämän! Aijaijai kohtalontoveri siellä, haha:D On hyvä että on löytynyt vakiokampaaja jonka luota poistuu aina tyytyäisenä, näistä on syytä pitää kiinni. Ihana kuulla että sait vinkkejä, tulin superiloiseksi sun kommentistasi kuten aina!

      Poista
  12. Mä en pysty käyttämään kun system of fourin tuotteita. Ilman niitä päänahka alkaa kutinaan ja halkeilemaan. :( olis kiva välillä kokeilla jotain muuta mutta vuosien varrella olen huomannut että nä on ainoot hiusten pesu tuotteet mitkä sopii mulle.Todella kiva postaus <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aij kuinka ikävä kuulla:< Hyvä että oot kuitenkin löytänyt vakiotuotteita ja ne toimivat:) Kiitos! ♥

      Poista
  13. Mielenkiintoinen postaus ja oonkin ihastellu sun ihanaa tukkaa jo niin kauan! ☆☆ Kyllä sen huomaa, että säännöllisesti käy kampaajalla päivittämässä värin ja myös kun on kunnon tuotteet! :) Mun täytyis kokeilla kans noita öljyjä, kun tuo liukuvärjäys tahtoi kuivatella latvoja ja ne tuppaa hapsottamaan ja takkuuntumaan helposti! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihanasti sanottu Maria:3 Jep se on mielestäni mukavaa istua joka kuukausi kampaajalla:') Kukkaro ei tykkää, eikä varmaan päänahkakaan mutta toistaiseksi pysyn tässä blondissa vaikka tumma olisi mulle se fiksumpi vaihtoehto oman tukan värin vuoksi. Hei nyt öljyn ostoon neiti, se virkistää latvoja!;)

      Poista
  14. Olipas kivaa luettavaa :) Mun pitäis ehkä ottautua vähän asiaan ja perehtyä ainakin noihin öljyihin :) Vois tehdä ihan hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hei nyt sinäkin sitten öljyn ostoon, kuten Mariallekin sanoin niin se virkistää latvoja kummasti;)

      Poista
  15. Löytyi hyvinkin vinkkejä ja just oikea ajoitus!<3 Oon huomenna menossa kampaajalle tekemään vaaleita raitoja ja haluan kyllä hoitaa niitä hyvin 8)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi kuulostaapa hyvältä ja oi että mä odotan että nään sun uuden tukan 8) Mä haluaisin tumman tukan ja vaaleita raitoja paljon, näyttäisi aivan ihanalta! Aika radikaali muutos tosin etten uskalla ainakaan vielä siihen ryhtyä:D Kiitän kommastasi!

      Poista
  16. Tätä oli kiva lukee!:) Pitääkin muistaa tuo chi-öljy, jos siihen tulee joskus törmättyä:) Ite käytän argan-öljyä, mut sen lotraaminen on vähän sotkusta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos:3 Joo hei muistaakseni nuo molemmat öljyt sisältää argan-öljyä sekä tuo mun uusi hoitoaineeni sisältää sitä. Ihana ihme aine<3

      Poista
  17. Tää oli kyllä kiva postaus:) ja noilla tuotteilla ja tuolla hoidolla varmasti saat pidettyä hiukses hyvässä kunnossa:) hiusöljyt kuuluvat myös mun hiustenhoito rutiineihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin mä olen saanutkin pidettyä, ainakin kampaaja näin sanoo mulle:') ♥ Vaikka välillä tuntuu niin huonokuntoiselta, ehkä kuitenkin uskon ammattilaisen sanoja! Kiitos:)

      Poista
  18. Oooo rakastan näitä postauksia ja etenkin kun sulla on blondit hiukset, niin tosi mielenkiinnolla luin postauksen! <3 Hei tee myös joku ihonhoito -rutiinit postaus, jos et oo tehny! <333333

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitoksia paljon Julia! Tuota voisin harkita ehdottomasti kunhan saan monet suuremmat postausideani hoidettua:) Pistän ehdottomasti tuon toiveen listalle ja ajatuksiin muhimaan. Rennolla otteella vaan;)

      Poista
  19. Sulla on tosi kiva väriset hiukset ja tätä postausta oli mielenkiintoista lukea että miten pidät yllä tuota väriä. :) Mä oon kans luopunut kaupan purkkiväreistä kun tää hiustenväri on monimutkasempi ja kyllä ne ammattilaiset tietää mitä tekee. :) Kuulostaa mielenkiintoselta tuo hopea pigmenttihoitoaine. :)

    VastaaPoista