Sisällön tarjoaa Blogger.

Here's to teenage memories!

Ihanaa tiistaita muruset!
Tämä on lojunut luonnoksissa jo todella pitkään, mutta nyt rohkenin tämän julkaista!
On siitä jo jonkin aikaa, kun eräs lukijani toivoi multa postausta, miten mun tyylini on kehittynyt vuosien varrella. Sain älyttömän ihanan kommentin elokuussa 2014 julkaisemaani postaukseen, Sweet aztec.

 "Sulla on upea kyky valita erikoisia mutta ei liian erikoisia asuja! Tosi kauniita ovat :)
Kiinnostais nähdä sellainen tyylikurkkaus menneeseen -postaus, jossa esittelet tyyliäsi esim. yläasteella (koska lähes kaikilla meillä on jokin itsensäetsimisvaihe yläasteella) tai opiskeluaikana. Voisit myös kuvailla tai kommentoida itse omaa tyyliäsi silloin. Tyylimokat kiinnostaa myös! Pakko saada nähdä millaisten kokeilujen kautta tuohon mahtavaan tyylitajuusi on päädytty!"


sweet
Sweet aztec asu oli yksi suosikeistani

Lupailin toteutella jos jonkinlaista postausta mun tyylistäni yläasteajoilta sillä silloin mulla oli juurikin tuo itseänsäetsimisvaihe päällä. Mua hiukan jännittääkin kertoa tästä, vaikka olin ihan tavis tyttönen.
Kaivelin tosiaan meidän kovalevyltä vanhoja kuvia, mutta eihän sieltä mitään yläasteen kuvia löytynyt vaikka kuvailin silloisen kaverini kanssa paljon. Ne oli aikoja joita en joskus halunnut muistella ja sen vuoksi oon poistanut kaiken, nyt kyllä harmittaa! Porukoiden kotikoneelta en ehtinyt penkoa, sillä siitä meni jokin sitä pyörittävä aparaatti rikki, eikä se tosiaan auennut enää. Jokainen aina sanoo näin, mutta tämä on ihan oikeasti täyttä totta!!

youngme
Vuosi 2012 || Vuosi 2010

Millainen olin ja millainen mun tyylini oli yläasteaikoina?
5 faktaa minusta

1. Yläasteella oli pukeuduttava aina H&M:n poikien huppareihin ja perus farkkuihin. Converseilla mentiin aina, oli talvi tai kesä. En tykännyt esimerkiksi just Guessistä ja muista sen tyyppisistä vaatteista. Kaulassa oli oltava palestiinatyyppinen huivi - parempi vain jos väri mätsäsi Converseihin. Apuua:') Myös New York Yankees lippikseni oli mun tyylini suhteen kovassa huudossa tuolloin.

2. Laukkuna toimi iso, räväkän vihreä Puman laukku tai silloinen suosikkini, Cybershopista ostamani mustavalkoinen stereolaukku.

3. Meikki oli mulla melko perus. Välillä vähän tummempi ja välillä vähän hillitympi. Vaikka vaatetus oli mulla oltava huoleton ja rento, niin hiukset ja meikki oli oltava melko siistit.

4. Silloin nuorena täysin mustat ja lyhykäiset hiukset, nyt menen pitkillä blondeilla kutreilla. Hiustyylini oli tosiaan täysin vastakohtaa nykyiseen. Yläasteella haaveilin kyllä aina pidennyksistä, mutta mustana! Haaveilen muuten vieläkin ehkä välillä mustaa hiusväriä, mutta blondaaminen on sen verta uuvuttavaa hommaa että sinänsä ei kiitos, jos haluankin mustasta takaisin blondiksi.

5. Olin ala- sekä yläasteella kova manga- ja animetyttö. Henkeen ja vereen! Nykyään en enää niinkään, mutta ei se osa lähde musta pois, nyt eikä koskaan. Sitä ei päällepäin välttämättä näkynyt minusta. Oon opiskellut myös Japania kaksi kurssia. Ei ole pahemmin enää mitään mielessä mikä harmittaa hiukan. Se on kaunis kieli ♥
Tässä tosiaan vain osasyy mun kiinnostukseen Aasian kulttuuria kohtaan.

now
Vuosi 2014

Tosiaan en oo aina ollut näin kiinnostunut muodista, eikä tyylini oo aina ollut se tärkein.
Yläasteen viimeisenä vuotena, eli siis yhdeksännellä luokalla aloin kyllä lämmetä ihan tyylikkäisiin ja naisellisiinkin vaatteisiin. Halusin aiemmin luultavasti vain mennä melko rennolla meiningillä.:')
Amiskassa tyylini tosiaan alkoi hieman kehittymään - mun mielestäni parempaan suuntaan - ja en ole oikein varma missä kohtaa muodista ja tyylistä tuli näin tärkeä osa mun elämää. En tajua missä kohtaa mua alkoi edes kiinnostaa muoti, pukeutuminen ynnä muu siihen liittyvä.

Mun tyyliä ja mieltymyksiä saattoi hieman muuttaa myös mun nykyiset tyttökaverit. Siskoni taas "opetti" mut pitämään merkeistä Guess, Ugg etc.
Toivottavasti saitte tästä jotain tolkkua, eniten mua harmittaa että vanhoja kuvia musta ei löytynyt. Veikkaan kyllä että olisi ollut jännittävää ja ehkä vähän karmivaakin julkaista niitä teinivuosien kuvia, mutta olisin ottanut sen kuitenkin suht rennosti ja vitsikkäästi(?).
En halunnut kirjoittaa mitään romaanipostausta, joten kerroin lyhykäisesti kaiken tärkeimmän.  
Jos siis kysyttävää jäi, kysy ihmeessä! Vastaan ilomielin.

Mitä aatteita sussa heräsi tämän perusteella?
Uskoisitko että kyseessä olisin minä?
 
~ Kata ~

20 kommenttia

  1. Olipa tosi kiinnostavaa luettavaa, joten kiitos tästä <33 ihana tuo eka kuva!!<3 ja siisti että oot opiskellu japania :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kivaa että tykkäsit muru ♥ Hih kiitoksia;) <3

      Poista
  2. oiii oli kyllä kiva lukea !! tämmöset faktajutut on aina niin hauskoja :) ihania noi kesäkuvat..huh on ikävä lämpimiä säitä! tuossa 2010 missä sulla on tuo tummapolkka, näyttää iha sika hyvältä! sulle kyllä sopii niin mitkä kuin lyhyempikin hiusmalli<3 kivvaa tiistaita sinne<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla että säkin tykkäsit Paula! :3 Apua oon tosi nuori tuossa:') Oikeastaan viisi vuottahan tuosta _vaan_ on:DD Täälläkin kaipaillaan lämpimiä ilmoja ja kesää:)

      Poista
  3. Tää oli tosi mielenkiintoinen postaus !:)

    VastaaPoista
  4. Mielenkiintoinen postaus! :) Itsekin yläasteiässä kokeilin eri tyylejä hevarista pissislookiin, mutta se kotoisin look oli kuitenkin lökärit ja poikien yli-isot hupparit..:D Silloin tunsi itsensä tosi cooliksi, mutta nyt muistellessa niitä aikoja voi nauraa itsensä kipeäksi! :,D Niin ja anime-vaihekin oli jossain välissä, tosin luen niitä vieläkin jos joku mielenkiintoinen pokkari sattuu käteen! ;) Tätä postausta oli kyllä kivaa lukea ja hauska huomata miten paljon samaa meidän menneissä tyyleissä on ollut! :D☆

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia!:) Tosiaan melkein jokaisellahan varmaan on ollut tuollainen kokeiluvaihe joskus. Tosiaan nauraa saa kun muistelee näitä hetkiä:') Mäkin välillä luen vielä, jos joku mielenkiintoinen osuu tielle;) <3 Siksi tuo osa ei koskaan lähdekään musta poies ♥ Oi ihanaa, mustakin oli kiva kun kerrot että ollaan hieman samanlaisia oltu;)

      Poista
  5. Kiva että otit haasteen vastaan :) Hauska lukea miten erilainen tyylistäsi on tullut ajan saatossa! Ja tosi kiva myös nähdä, että oikeasti tunnut arvostavan kommentteja ja lukijoita. Monelta bloggaajalta mielestäni puuttuu tuo taito.
    Kiitos tästä mielenkiitoisesta postauksesta!

    terv. tätä postausta toivonut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoijoi aivan ihana, superiso kiitos sulle aivan ihanista sanoistasi TAAS! ♥♥ Mahtavaa oli huomata, että oot vieläkin lukijanani vaikka tämän postauksen julkaisussa/teossa kesti about puolisen vuotta! Mukava saada teiltä anoiltakin välillä kommentteja, juurikin näitä postaustoiveita ja ajatuksia:) Tämä ja sun edellinen kommenttisi merkitsi ja merkitsee mulle paljon!

      Poista
  6. eikä, tätä oli kyllä mielenkiintoista ja hauska lukea! :)) en ole tainnutkaan koskaan kysyä, että mitää alaa opiskelit ammattikoulussa? :) ihana olet<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa että säkin tykkäsit ja että aihe oli mielenkiintoinen:) Ihana sinä <3 Opiskelin hotelli- ja ravintola-alaa. Oon vastaanottovirkailija - tosin en halua kyseiseen ammattiin:D

      Poista
  7. Oonkin odottanut näkeväni, miltä oot ennen näyttänyt, kaunis aina näköjään :). Höh kun poistit vanhoja muistoja :( mäkin joskus teininä heitin mun päiväkirjan roskiin, kun pelkäsin, että joku lukee. Ei siellä ees ollut mitään niin kiinnostavia salaisuuksia, tyhmä minä :D.

    Ja ihana tyyli nykyään ja aina kun oon nähnyt kuvista sun päivän asuja! Odotan, että rohkenet joskus jonkun videon tekemään. Sehän vois aluks olla vaan päivän asu video? Ettei tarvi puhua, vaan joku kuka ottaa sun ootd kuvat videois samalla sit tekisit sellasen videon u knoww :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kiiitti hirmusti! ♥♥♥ Harmi ettei enempää kuvia löytynyt, harmittaa enempi kun yläastekuvia ei löytynyt (vai harmittaako sittenkään kun tarkemmin muistelee itseään sieltä) :'D
      Joo oon suunnitellut asuvideoita ja haluaisin toteuttaa ainakin yhden sellaisen tulevalla Kanarian matkallamme. Saa nähdä:) Mutta suunnitteilla on ainakin ennen ns. "puhevideoita" että teen asuvideoita. Videoiden muokkaustaidot ovat kyllä ruosteessa että todella työläs homma tulee olemaan, mutta ei haittaa ♥

      Poista
  8. Tää oli tosi kiinnostavaa luettavaa ja oli kiva katsella vanhempia kuvia sinusta. Oot kyllä muttuunut, mutta parempaan suuntaan! :) Tosi ihana tuo viimeinen kuva! <3

    VastaaPoista
  9. Ensinnäkin ihanan kommentin oot saanu!! Miks mä en saa tommosia? :D Lisäksi hyvin mielenkiintoinen ja erilainen postaus! Tykkäsin! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih voi kiitti! ♥ En kyllä tiedä, sinä olet yksi niistä jotka ansaitsisi tuollaisen ! Todella harva ihminen jolla ei ole tiliä kommentoi, mikä on mun mielestä todella harmi:< Olen niin iloinen tästä kommentoijasta, sillä tämä oli hyvä postausidea ja mukava toteuttaa! Lisää tällaisia;) !

      Poista
  10. tää oli ihan supermielenkiintoinen postaus, oli kiva nähä susta kuvia vuosien varrelta :') ♥ mä niin muistan noi ajat, kun yläasteella kuljettiin jättihuppareissa.. :D sun tyyli on kyllä mennyt parempaan suuntaan, ja blondit kutrit sopii sulle mustia paremmin! :)

    VastaaPoista
  11. Hihhhi miten ihana postaus ! <3 Hauska nähdä vanhoja kuvia ja tyyliä menneiltä vuosilta ! :))

    VastaaPoista