Sisällön tarjoaa Blogger.

A messy house isn't a happy house

 Tässä lupailemani postaus kotitöistä. Ihana idea jonka löysin yhdestä toisesta upeasta blogista ja halusin heti toteuttaa tällaisen kivan lifestyletyyppisen postauksen. Mulla kun niitä on niin vähän.
Olemme tosiaan asustelleet Roopen kanssa about viisi kuukautta yhteisen katon alla. Nyt ollaan jo siinä vaiheessa, että tiedossa tosiaan on kumpi mitäkin täällä talossa tekee kotitöiden suhteen.
Mä olen ihminen, joka ei pysty elämään sotkussa - tietysti meilläkin on välillä kaaos, sehän on tietty elämää - mutta pienikin sekamelska ahdistaa ja tavaroiden täytyy olla järjestyksessä. Miksi sitten mun vaatekaappi on aina kuin pommin jäljiltä? Anyway tässä siis postaus, kuka tekee mitäkin jotta asuntomme pysyy järjestyksessä.
b

Pedin petaaminen 
~ Molemmat, joskus yhdessä ja joskus erikseen. Suurimmaksi osaksi se kuitenkin jää Roopelle

Roskat 
~ Roopen hommia

Imurointi 
~ Tämä nakki napsahtaa yleensä Roopelle, silloin tällöin minäkin imuroin

Pyykit 
~ Yleensä mä olen se joka heittää kaiken koneeseen ja pistää päälle, loput tekee sitten se kumpi ehtii

bedroom 

Vessan pesu 
~ No tämä on aina mun hommia

Siisteyden ylläpito 
~ Tällä meinaan tavaroiden paikalleen laittamista ja kaikkea järjestelyä arjen ja kiireen keskellä, yleensä mä olen se joka siistii paikkoja. Oon tekemässä sitä melkein koko ajan, tietysti myös Roope huolehtii hieman

Tiskaus
 ~ Sinänsä ei ole paljoa tiskattavaa, koska meille on onneksi astianpesukone kiitos isi ♥ mutta jos on jotain tiskattavaa niin se menee aikalailla tasan, molemmat siis
 
Astianpesukone 
~ Molemmat 

a

Ruoanlaitto 
~ Ehdottomasti yhdessä, mutta mä oon se joka tekee aina vähän enemmän, ainakin tuntuu siltä..! Tietysti välillä meidän molempien on yksinäänkin tehtävä

Kaupassakäynti 
~ Suurempi kauppareissu aina yhdessä, jos jotain pientä tarvitsee niin pärjää siinä yksinkin

Auto
~ Roopen hommia on auton pesu, tankkaus ja kaikki siihen liittyvä 

shoes
Yleensä kerran kuussa teemme vähän suuremman siivouksen ja sen teemme ihan aina yhdessä.
 Siinä samassa vaihdamme myös petivaatteet ja kaikkihan tietävät että se on helpointa, kun sen tekee kaksistaan. Ainakin näin lyhyenä voin sanoa, että se peiton laitto pussilakanaan on yhtä helvettiä yksin. Kuka pystyy samaistumaan? Toivottavasti en unohtanut tästä mitään tärkeää ja yleistä, jos näin kävi niin olkoon!

Jos teillä on jotain kivoja lifestylepostaus ideaoita, joita haluatte mun toteuttavan, niin niitä saa heitellä kommentteihin!
Mun oli muuten tosi hankala keksiä kuvia tähän postaukseen, mutta nyt tätä julkaistessa mulle olisi tullut kymmeniä kuvausideoita... No ne jääköön  johonkin toiseen postaukseen, eli nyt niitä ideoita teiltä sitten kehiin;)

Miten teillä jakautuu kotityöt?
Mitä piditte tästä postauksesta?

~ Kata ~

26 kommenttia

  1. Hahah, teillä tasautuu nää hommat oikeestaa TÄYSIN samanlailla kuin meilläkin!:D

    VastaaPoista
  2. Olipas kiva postausidea, tätä oli hauska lueskella :) Tähän pimeään vuodenaikaan olen ihan jumissa postausideoiden kanssa, joten tämmöisen voisi itsekin ehkä toteuttaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla Ellanoora!:) Toteuta ihmeessä, tämä oli aika hauska tehdä:3

      Poista
  3. Olipas kivaa vaihtelua tälläinen postaus :) meille tehdään kans kotityöt yhdessä- astiat ja pyykit laittaa se kumpi kerkeää millon mitenki :) meillä ossi imuroi ja mä pyyhin pölyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa Emilia että tykkäsit ♥ Olisi hauska sultakin lukaista tämäntyyppinen postaus, vinkvink;)

      Poista
  4. Minä aina menen seisomaan sängynpäälle kun vaihdan pussilakanoita yksin :D kaksistaan on paljon helpompi. Mutta puhtaiden lakanoiden tuoksua ei voita mikään ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en millään halua vaihtaa yksin, vaikka sängynpällä seistessä se helpottaisikin tosiaan! Älä muuta sano Heidi, puhtaat lakanat ovat pure love;) ♥

      Poista
  5. Tosi kiva tää tämmöinen postaus :) Jos oisin parisuhteessa, niin menisi varmaan aikalailla samanlaisesti :)

    VastaaPoista
  6. Mä hankin pitkän poikaystävän, jotta ei itsellä tarvisi seistä sängyllä pussilakanoita laittaessa... no okei ehkä tuo ei ollut se tärkein syy. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on pitkä poikaystävä joka saa itsekseenkin laitettua ne, puhuin tässä suurimmaksi osaksi itsestäni että itse en saa kunnolla laitettua:') Roope on pitkä mies:)

      Poista
  7. Hı dear! So beautiful blog :)) I'm following you on GFC and waiting follow me back
    xx
    www.pisimel.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Thank you so much! ♥ I like your blog too so I'm following you now ♥

      Poista
  8. kiva postausidea! :) meillä tuntuu että suurimman osan kotitöistä teen mie, koska tuo yksi on usein aika laiska ottamaan sitä imuria kaapista saatika tiskaamaan.. oh god, olispa meilläkin tiskikone!! yleensä tiskaammekin vuorotellen, mutta usein en jaksa katsoa sitä hirveää tiskivuorta jota Antti ei ole jaksanut ottaa hommakseen, vaan tiskaan suosiolla itse..:D kyllä kuitenkin kun tarpeeksi patistaa niin toinenkin tekee oman osansa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha vähän täytyy patistella niin eiköhän laiskurit liiku, munkin täytyy välillä patistella tuota miestä siivoamaan:')

      Poista
  9. Kiva postaus :) Meillä siivoan tällä hetkellä vain minä.Musta se on näin reilumpaa kun olen hoitovapaalla ja mies tuo sen leivän kotiin :)

    Blogissani on Soap Gloryn arvonta. <3 Toivottavasti osallistut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, tuo kuulostaa kyllä ihan reilulta:)

      Poista
  10. Tää oli tosi kiva lukea! :) Tällaiset lifestyle -postaukset on kivoja lukea yleensäkin, niin näitä tee vaan lisää jos aiheita keksit !♥ Meillä minä siivoan ja järkkäilen paikkoja pääasiassa, mutta mies kyllä käskystä tyhjentää astianpesukoneen ja laittaa pyykit :D Oma-alotteisesti en ole kyllä imuri kädessä aikoihin häntä nähnyt, mutta se kuulema johtuu siitä että minä imuroin joka päivä niin hänen ei tarvitse. Meillä on kuulema ihan eri käsitys siitä, että mikä on siistiä ! Itse teen pikaisen imuroinnin kerran päivässä ja mies taas tekisi sen varmaan kerran viikkoon. No, onneksi tykkään siivota :D Mies hoitaa sitten kaikki pihajutut (omakotitalossa niitä riittää) ja käy kaupassa. Kaupassa käynti on huomattavasti helpompaa niin, kuin silleen että koko poppoo lähdettäisiin. Ihanat nuo makkarin lamput!♥ Meidän makkarin kattolamppu taitaa olla samaa sarjaa;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla että tykkäsit! Tuntuu vaan etten oo niin vahvoilla tällisissa postauksissa mutta ainakin tämä näytti onnsituvan, lojuihan tää luonnoksissa ja muokkailin tätä älyttömänsti eli panostus oli korkealla:')
      Omakotitalossa asumisessa riittää kyllä hommaa, oon asunut koko ikäni kun vanhempani asuvat omakotitalossa. Rakastan ja tykkään, pakko muuttaa itsekin omakotitaloon sitten joskus. Pihassa hommaaminen on kyllä hauskaa:3
      Oij jos siivousintoa löytyisi multakin noin paljon niin oisin myös varmaan imuri kädessä joka päivä, tuntuu että muruja ja roskaa kertyy päivän ainaka heti oitis. Tosin jos olemme molemmat töissä koko päivän niin koti aina ihmeen siisti:')
      Oi mä haluaisin meidän makkariin kanssa tuota samaa sarjaa olevan kattolampun ♥

      Poista
  11. Hauska postaus! Meillä jakautuu aika lailla samalla tapaa, tosin meillä ei semmosta luksusta ku astianpesukone löydy (seuraavaan kämppään sitten) :D ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti !:) Niin sitten joskus tulevassa astiapesukone, se helpottaa oikeasti ihan huomattavan paljon hommia;)

      Poista
  12. Olipas kiva postausidea! :) Meillä sängyn petaa aina se joka nousee vikana sängystä, mun onneks Topias on aika aamu-uninen ;D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih kiitos! Toi on muuten aika perus, meilläkin Roope nukkuu pidempään ja petaa aina::)

      Poista
  13. Löysin aivan sattumalta blogisi ja pakko sanoa, että aivan ihana postaus! Teillä menee kyllä kotityöt jonkin verran samalla tavalla kuin meilläkin. On kiva lukea tällaisia arkisia postauksia. :) Ja aivan pakko kysyä, että mistä tuo ihana taulu teidän sängyn yläpuolella on ja nuo saman tyyliset tyynyt? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos paljon, ihana että pidät:3 Taulu on jostain puuliikkeestä joka on huoltoasema ABC Kuortin kyljessä. En muista nimeä:DD Tyynyt ovat Askosta:)

      Poista