Sisällön tarjoaa Blogger.

Don't be a tourist, be a traveler

Ihana päästä postailemaan pitkästä aikaa oikein kunnolla! Mulla on älytön määrä kuvia Rooman kaupungista ja Rooma-aiheisia postauksia tulee ihan mukavan (ja toivottavasti myös sopivan) verran. Ajattelin kuitenkin postailla välissä ihan reaaliaikaisia kuulumisia sekä asupostauksia, jottei koko loppu elokuu mene pelkissä reissufiiliksissä. Mulla on asupostauksien ja matkapostauksien ohessa muitakin kivoja postausideoita. Ihaninta on päästä kuvailemaan ja postailemaan syysasuja ♥
Anyway ajattelin nyt kertoa hieman meidän ekasta reissupäivästämme, kuvien ja tekstin kera.plane
Tosiaan lentomme lähti Kuopiosta maanantai-aamuna tasan kuudelta ja Helsingin päässä juoksimme hirmu vauhtia sitten Rooman koneeseen, joka lähti 07.50. Olimme Roomassa siis hyvissä ajoin.
trainticket
Rooman lentokentältä pääsimme junalla suoraan Terminin asemalle, josta oli ihan parin minsan matka hotelliimme. Onneksi hotelli oli aika iisi löytää (ja voi että meillä oli hotelli hyvällä paikalla!). Jouduimme kuitenkin odottelemaan kello kahteen saakka, jotta pääsimme kirjautumaan sisään ja levähtämään.
details
chilipasta
pizza
drink
Hotellissa levähtämisen jälkeen kiertelimme ja katselimme Rooman katuja ja sen elämää. Päämäärämme oli ostoskatu, joka on nimeltään Via del Corso. (Siitä postailen erikseen myöhemmin.) Mutta sinne kävellessä pysähtelimme välillä tietysti katselemaan upeita rakennuksia ja maisemia.
rome5
rome6
rome4
rome2
Rooma oli uskomattomampi mitä edes kuvittelin, se yllätti mut jo ensimmäisenä päivänä. Sen kaiken suuruuden tosiaan tajuaa vasta käydessä (samalla lailla kävi mulle myös New Yorkissa). Vaikka kuvista tosiaan näkee niin sen kaiken upeuden tajuaa vasta paikanpäällä, kun kaiken näkee ja kokee itse.
rome9
rome8
rome7
Ensimmäinen päivä meni aika sumussa, ensimmäisenä iltana tuntui että olisi ollut pidemmänkin aikaa kuin sen päivän. Tosiaan lämpöä riitti ja mittarit olivat yli kolmenkymmenen iltapäivällä. Illatkin pysyivät ihanan lämpimänä, asteet pysyivät yli kahdessakymmenessä. Pärjäsi hyvin maksimekoilla/hameilla sekä topilla. ♥

Onko tuttuja maisemia?
Mitä mieltä olette Roomasta näin kuvien perusteella?

~ Kata ~

16 kommenttia

1. Rooma <3

Kävin Roomassa 2012 ja meillä oli Via dei Gracchi:lla asunto. Kivalla paikalla kun oli lyhyt mm. Vatikaaniin ja viereinen katu oli ostoskatu Via cola di rienzo. Olis kyllä niin ihana päästä uudelleen näkemään just Vittorio Emanuelle II sekä muutkin paikat Roomasta ja vaikka yrittää päästä jokapäivä kiertämäänkin eikä napata auringon pistoa heti ekana päivänä...

1. Ihana juttu! Mekin kävimme tuolla kyseisellä ostoskadulla, Via cola di rienzolla ja sieltä ei oikein mitään mulle löytynyt (Calvin Kleiniltä ja Body Shopista tuli vain löytöjä..). Voi ei, sulle taisi käydä niin että sait auringonpiston ekana päivänä?:( Harmillista! No jospa me molemmat vielä joskus pääsisimme takaisin tsekkaamaan paikat jotka jäi näkemättä:D

2. Sitä mäkin toivon : )

Parasta ehkä oli vieressä oleva pitseria : D

Rooma ja Italia on kyllä jotain parasta <3

2. Ihanaa saada lukea sun matkapostauksia, odottelen innolla lisää! Todella upeita kuvia ja matkakuume vain nousee näitä katsellessa. Rooma on tosiaankin paikka jonne itsekin tahtoisin ja ihanalta paikalta vaikuttaakin <3

1. Kiva kuulla Ellanoora, ihana että odotat lisääkin! Hih kiitti:) Ihana paikka tosiaan olikin, suosittelen käymään joskus:)

3. Kääääks! Mulla on päällä tosi kova matkakuume, niinku yleensä aina syksyisin... Haaveilin, että pääsisin matkalle syyslomalla, mutta huonolta näyttää. Onneksi sentään saa lukea blogeista tällaisia upeita matkapostauksia ja elää edes hetken toisessa maailmassa. Rooma vaikuttaa sun kuvien perusteella tosi upealta paikalta! Täytyy ehdottomasti päästä näkemään nuo paikat livenäkin! :D

1. Hah saa nähdä millon mulle tulee taas matkakuume (rantalomakuume on jo..) Joo meilläkin oli alkuvuodesta puhe, että lähdemme syksyllä reissuun koko perheen voimin, mutta meiltäkin se jäi pois. Ihanaa ja upee se olikin!:) Suosittelen lämmöllä käymään joskus;)

4. Voi Rooma on yksi niistä sadoista paikoista joissa haluaisin ehdottomasti käydä! Niin nätin näköistä! Matkakuume pahenee näitä katsoessa. Loistavia kuvia!

1. Kiitoksia paljon:) Kannattaa käydä!

5. vitsi miten ihania kuvia, olisi kyllä huippua käydä joskus Roomassa!<3

6. Upean näköistä, oii että ♡ ja heii oot aivan ihanan ruskea!♡

1. Kiitti, ja joo vielähän sitä rusketusta on jäljellä! Todella vähän tosin:( Onneksi Roomassa sai vähän väriä pintaan:D

7. Ihania kuvia! Matkustus postaukset kiinnittää heti huomion ja löysinkin sun blogin Facebook ryhmän kauttaa. Lisää tälläisiä! :)

1. Voi että ihana, mullakin huomio kiinnittyy matkapostauksiin kun rakastan matkustelua hirveesti. Fb:stä on kiva löytää aina matkailuaiheisia postauksia;)

8. Ooo, ihania kuvia! ♥ Tuli itsellekin kuume lämpimään! ;)